Hladina 45 HB

Čo je to "Štandard ReMe"...

ReMe bola vyvinutá pre reflexné ohodnotenie sociálnych procesov. Správanie takýchto procesov nie je možné hodnotiť/merať tak, ako je to bežné u fyzikálnych veličín. U väčšiny sociálnych procesov je ich výsledné správanie možné ohodnotiť len na základe subjektívneho hodnotenia. Aby takéto hodnotenie bolo minimálne deformované vznikol navrhnutý štandard, ktorého dodržiavanie zabezpečí pri subjektívnom hodnotení sociálnych procesov maximálnu odchýlku u dvoch nezávislých hodnotiteľov menšou ako 5 %. Štandard využíva metódu fokusácie a hodnotiacu tabuľku ReMe.

FOKUSÁCIA, metódu postupného zaostrovania, používa päť stupňov zaostrenia:

  1. stupeň:
    Subjekt hodnotenia rozhodne či hodnotený prejav/dej vykazuje správanie, ktorého STAV je považovaný za dobrý/vyhovujúci, alebo za zlý/nevyhovujúci.
  2. stupeň:
    Subjekt hodnotenia vybranú oblasť z prvého stupňa rozdelí na tri ÚROVNE:
    • a) pri vyhovujúcom správaní rozhodnem či toto je vynikajúce, dobré alebo skôr dobré ako zlé;
    • b) pri nevyhovujúcom správaní rozhodne či toto je veľmi zlé, zlé alebo skôr zlé ako dobré;
  3. stupeň:
    Subjekt hodnotenia pre ÚROVEŇ vybranú v druhom stupni hodnotenia určí kvalitatívne PÁSMO, ktoré môže byť na dolnej hranici, v strede, alebo na hornej hranici kvality.
  4. stupeň:
    Subjekt hodnotenia, rozhodne o dynamickom stave správania hodnoteného prejavu podľa toho, či tento vo zvolenom PÁSME OSCILUJE v jeho strede, alebo v blízkosti hornej/dolnej hranici PÁSMA.
  5. stupeň:
    Subjekt hodnotenia rozhodne o pridelení HLADINY - počtu °Re podľa ohodnotenia dynamického prejavu OSCILÁCIÍ v štvrtom stupni hodnotenia. K určeniu stupňa hladiny využije Reflexnú hodnotiacu tabuľku

Reflexná hodnotiaca tabuľka presne určuje pre každú hodnotu zaostrenia rozpätie hodnotiacich bodov (HB). Voľnosť ponechaná na hodnotiteľa je len v piatom stupni, v ktorom hodnotiteľ rozhodne o stupni dosiahnutej hladiny. Tým je chyba subjektívneho hodnotenia v jednotlivých stupňoch obmedzená na:

  • 25% pri prvom stupni hodnotenia;
  • 22% pri druhom stupni hodnotenia;
  • 15% pri treťom stupni hodnotenia;
  • 4% pri štvrtom stupni hodnotenia.

V prípade väčšej odchýlky v porovnaní s referenčným hodnotením ide o neštandardný prejav. Ten signalizuje potrebu kontroly hodnotených prejavov, alebo potrebu vzájomného stretnutia sa nezávislých hodnotiteľov za účelom uskutočnenia náhradného hodnotenia formou reflexnej komunikácie.

Sú otázky alebo nejasnosti?
Potom sa pýtajte, alebo si preštudujte v našej PUBLIKÁCII kapitolu 5. v časti TEORETICKÉ MINIMUM!
Na 1. hladinu