Informačný systém marketingu
Vydavateľ
Autor
Dátum vydania
Väzba
Počet strán
Typ produktu
ISBN
V ktorejkoľvek oblasti hospodárstva v súčasnosti platí, že hlavnou podmienkou úspešnej činnosti, výkonnosti a bohatstva sú informácie a vedomosti. Európska únia vo svojich strategických dokumentoch sústavne hovorí o informatizácii, uplatnení inovácií a rozvoji znalostnej ekonomiky. Firmy reagujú na potrebu ovládať stále väčšie a rýchlo sa meniace marketingové prostredie rozvojom svojej informačnej základne. Konkurenčné prostredie je dynamickejšie a nestálejšie. Jedným zo spôsobov ako si udržať pozíciu na trhu alebo dokonca predbehnúť konkurenciu, je čo najúčinnejšia práca s informáciami. Aby bolo možné zvládnuť zväčšujúci sa externý a interný tok informácií, a pritom zlepšiť jeho kvalitu, firmy sa snažia využiť výhody ponúkané modernými informačnými a komunikačnými technológiami. Využívanie marketingových informácií prostredníctvom informačných technológií, ich prepojenie so softvérovými produktmi na podporu rozhodovania, sa stalo účinným prostriedkom riadenia firiem. Spracovaním marketingových informácií, ich používaním v obchodných činnostiach, informačné systémy ponúkajú nové možnosti zlepšenia efektívnosti firmy. Uplatnenie exaktných matematických a štatistických metód použitím počítačov v marketingových činnostiach firiem je už nevyhnutnosťou. Práca s informáciami je integrujúcou činnosťou všetkých pracovníkov firiem.Marketingový manažment využíva informácie z prostredia medzi firmou a vonkajšími subjektmi. Publikácia sa zaoberá vybranými problémami informačného zabezpečenia tejto oblasti. Je určená predovšetkým študentom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Kladie si za cieľ rozšíriť a prehĺbiť vedomosti študentov o možnostiach využitia informácií a informačných systémoch v marketingovej činnosti firiem. Obsah publikácie nadväzuje na základné poznatky z marketingu, informatiky a manažmentu, ktoré študenti získali v prvých ročníkoch štúdia. Nezaoberá sa významnou časťou marketingového informačného systému – výskumom trhu, ktorý sa vyučuje na Obchodnej fakulte EU ako samostatný predmet. Svojím obsahom upriamuje pozornosť študentov predovšetkým na potrebu existencie uceleného informačného systému firmy, ktorý je nevyhnutným predpokladom jej úspešného marketingového riadenia. Nadväzuje na predchádzajúce učebné pomôcky o informačných systémoch marketingu.
Súvisiace produkty
Žiadne súvisiace produkty
Napíšte nám
Ďakujeme za záujem, Vašu požiadavku vybavíme v krátkom čase.