Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky

Na sklade - expedujeme ihneď. U vás do 3 prac. dní
V predaji
Obsah publikácie je dostupný výhradne prostredníctvom online knižnice Smarteca. Čo je Smarteca?
Na sklade - expedujeme ihneď. U vás do 3 prac. dní
Obsah publikácie je dostupný výhradne prostredníctvom online knižnice Smarteca. Čo je Smarteca?
Zobraziť dostupnosť na predajniach

Ceny sú vrátane DPH

Na stiahnutie


Vydavateľ

Autor

Typ publikácie
monografia

Dátum vydania
5/2022

Väzba
mäkká

Počet strán
296

Rozmery
B5*

Typ produktu
Tlačená kniha

Typ produktu
E-kniha

Typ produktu
Tlačená kniha

ISBN
978-80-571-0483-4

ISBN
978-80-571-0484-1

Publikácia sprístupuje teoretické poznatky o formatívnom hodnotení, jeho stratégiách, nástrojoch a  možnostiach jeho implementácie do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. Ide o kvalitatívne hodnotenie, ktoré sa chápe ako proces používaný učiteľmi a žiakmi počas výučby zameraný na poskytovanie spätnej väzby a  následné prispôsobenie výučby s cieľom zlepšiť dosahovanie stanovených výsledkov. Prostredníctvom formatívneho hodnotenia sa žiaci naučia hodnotiť sami seba, svojich spolužiakov i skutočnosti okolo seba. To sa ukazuje ako jedna z dôležitých úloh súčasnej i budúcej školy.

Dôvodom vzniku publikácie je aj opakovaná požiadavka analytikov OECD pre oblasť vzdelávania, aby sa do slovenského vzdelávacieho systému zaviedli „prvky formatívneho hodnotenia“, ktoré dokážu zachytiť nielen to, „čo“ a „s akým“ výsledkom sa žiaci učia, ale aj „ako“ sa učia.

Teória je doplnená ukážkami, konkrétnymi nástrojmi a technikami formatívneho hodnotenia a príkladmi z výučby. Obsahom druhej predmetovej časti publikácie sú praktické ukážky stratégií a nástrojov formatívneho hodnotenia na vybrané témy prírodovedných predmetov (biológia, fyzika, chémia), matematiky a informatiky so zreteľom na zdôraznenie ich didaktickej účinnosti.

Publikáciu adresujeme pedagogickej a odbornej verejnosti, učiteľom, budúcim učiteľom, študentom, ale aj rodičom žiakov. Veríme, že bude podnetom pre učiteľov implementovať formatívne hodnotenie do výučby na všetkých stupoch škôl nielen v prírodovedných, ale aj v spoločenskovedných predmetoch.

\